Wednesday, April 1, 2009

Waraskah Dia? "JULIANA PRIOR"

Juliana Prior February 26 at 5:59pm Report Message

"c vie santi,bibiane and my sister tu geng time skolah menengah.sll dtg rmh kalu nda p rmh bibiane lepak2..but one thing i dont like her that shes a liar.i know vie santi family also.i think the whole tuaran know about her family espcly her FAMOUS mum.pernah jd guru sandaran and teach me masa darjah 5.pastu gempar mak dia nak goda guru besar..so she got sacked.her mother dah kawin 4-5 kali dah.org panggil mak dia janda malatop.hehe.but they also said her family very good in putting spells.if u know what i mean.masa vie nak kawin with her husband now..kan gempar whole msia..dia kata ada degree in interior design.tp plak kata keja jd Quantity Servyr.But time tu my sister baru dpt SPM result and msk UITM.But Vie tu skolah sampai form 4 je.SPM pun tak ambik..cos dia kawin with cucu TYT kalau tak silap.cerita dah berapa thn daaa..at the same time dia kejar2 with Adam AF3.budak inanam..anak buah my cousin's husband.kedapatan ambik Adam kat airport.So her husband ceraikan dia.after less than 2 years married if i not wrong..then dia join modeling.and jumpa her second husband.media dpt thu dia dah kawin before.tak nak mgaku.but her ex husband family buat press con' told media she a liar.dgn gambar2 kwin sekali msk news...after bla2..her husband now told press la what ever jd kat his wife b4..thats a past...when she married,her mother canang kan seluruh tuaran..that anak dia dpt hantaran BESAR...cos kawin org famous..thats their life la..she a very beautiful girl isnt she.so her sister.when i remember muka dia masa tadika..comot sgt..wont think she'll that gorgeous now.but her sister always been cute and pretty..btw..i dont mean telling this story about her just to ruin your relationship with her.she probably turned in to a nice women and a mother too by now.thats why i dont tell u the whole story..just enough for you to know who is she before.but i guess it doesnt matter..now shes your adik angkat kan..maybe you can be her sister where she can learn to be a good wife and better person.just like you..very down to earth..:panway,hope you can keep this story for yourself.even thou i know this story is all over the internet and blogs..world are very small for people to hide,right..you take care.......sori,i ni byk mulut plak..terlebih suda......"


Terkedu Vie apabila membaca text yang di hantar oleh seorang teman yang dapat text tersebut daripada seseorang yang kononnya mengenali diri Vie dan keluarga Vie dari hujung rambut hingga hujung kaki kami, tapi pada hakikat adalah disebaliknya kerana apa yang diperkatakannya tidak ada kebenarannya langsung dan bukannya Vie cuba untuk menegakkan benang yang basah. Cuma kecewa dengan sikap seseorang yang Vie tidak kenali, sanggup cuba untuk merosakkan reputasi Vie dan MAMA Vie demi kepuasan dirinya sendiri, sedangkan Vie tidak pernah berada di dalam situasi yang menyusahkan beliau ataupun sesiapa sahaja yang ada kena mengena dengan dia. Tidak pernah langsung Vie ke rumahnya biarpun sekali apatah lagi dikatakan satu GENG dengan adiknya. Setakat Kenal daripada seorang teman rapat dan usia Vie dengan adiknya pun berbeza. Akibat terlampau berdiam buat kepala Vie makin di PIJAK-PIJAK oleh mereka.. Vie bukan jenis orang yang suka melenting atau marah tidak tentu pasal jika tiada punca penyebabnya.. Masih waras untuk Vie membezakan yang baik dan buruknya sesuatu keadaan.. Dimanakah rasa hormat dan mengenang budi sidia yang sanggup mengata dan merosakkan nama baik mama Vie yang pernah memberi ilmu (sebagai guru sandaran yang mengajarnya di darjah 5)? Apakah salah mama Vie terhadap dia sehingga sanggup untuk bergelar anak murid yang derhaka dan tidak mengenang budi? Kenapa mesti semua ini berlaku dan kalau pun dia tak suka dan membenci diri Vie yang tidak ada dosa kepada dia, kenapa heret mama Vie sekali di dalam hal ini? Dimanakah sifat kemanusian kamu yang ada pada diri seseorang insan apatah lagi dia pernah MENIMBAH ILMU dengan ibu Vie sendiri.. Atau mungkin insan sepertimu tidak punya perasaan langsung? apa sebenarnya motif dan tujuan dia untuk mengata Vie ? kalau pun Vie melakukan dosa, adakah Vie mengacau hidup dia tapi sebaliknya pula. kalau pun dia ingin mencari peluang untuk GLAMOUR, ini bukan cara yang baik dan sihat. kalau benar dia manusia yang waras (tidak gila), mesti ada alasan kenapa dia hendak melakukan perkara KEJI ini selain daripada CEMBURU dengan kehidupan Vie.

Banyak perkara yang hendak Vie perbetulkan disini...

PERTAMA- Ibu Vie hanya berkahwin dua kali itu pun selepas LIMA TAHUN menanti kepulangan bapa Vie yang tiba-tiba menghilangkan diri tanpa khabar berita dan dalam islam jika suami meninggalkan isterinya lebih daripada 3 bulan tanpa nafkah zahir dan batin maka akan jatuh cerai...Apa lagi LIMA TAHUN. Semasa ibu menjadi Cikgu, beliau adalah ISTERI kepada MAJOR (B) MOHD RIJALLUDDIN BIN ISHAK. Ibu berhenti kerana dia pernah mengalami keguguran dan Vie pula pada masa itu menghidap sakit ITP, oleh kerana ibu sering berulang-alik ke hospital jenguk Vie (yang hampir setahun berada di Hospital) ayah tiri Vie meminta ibu untuk berhenti bekerja. Sampai hari ini, IBU SHANTIE HANYA KAHWIN DUA KALI dan bukannya seperti yang dikatakan oleh si kejam, JULIANA PRIOR tu.

KEDUA- Vie memang ada ambil SPM selepas penceraian berlaku pada kali pertama Vie kahwin. tak perlulah Vie nyatakan di sini kenapa kami bercerai sebab akan memburukkan keadaan kedua pihak iaitu pihak Vie dan pihak mantan suami vie dulu... Lagipun, bolehkah kita bertahan dengan keluarga yang sentiasa membeza-bezakan darjat kita, mendera zahir serta batin Vie sendiri. Sudahlah hidup Vie tidak pernah lesap dari hinaan dan cacian orang tujuan Vie berkahwin dulu adalah untuk lari dari kesempitan dan penderitaan hidup namun rupa-rupanya ia umpama 'keluar mulut buaya masuk mulut naga'. Tidak layak kah untuk Vie memulakan hidup baru Vie ?? Vie berhijrah ke KL untuk sambung belajar dalam jurusan Fesyen dan setelah mendapat diploma dalam fesion design berjinak-jinak dengan dunia modeling dan menjadi consultant sambilan dalam bebrapa buah projek kerajaan.. Alhamdulillah.. Dalam pekerjaan itu membuahkan hasil yang lumayan. suatu hari semasa Vie duduk dengan salah seorang kawan dan memperkenalkan Vie dengan Bos tempat Vie bekerja dulu, dia cuba untuk menguji Vie sama ada Vie tahu melihat dan mentafsir Plan atau tidak dan pada masa itu Vie berjaya memberikan keputusan yang baik kepadanya. dengan tidak disangka-sangka Vie telah diambil sebagai pekerjanya dan dia memberikan Vie peluang untuk menjadi QUANTITY SURVEYOR. kalau anda tidak percaya dengan cakap Vie, anda semua boleh bertanya dengan suami tercinta Vie, EIZLAN YUSOF kerana dia kenal Vie sebagai QS pada masa itu..

KETIGA- bukan Vie TIDAK MENGAKU yang Vie janda tapi cuba anda bayangkan, pernahkah kita bersemuka dengan seseorang dan bagi tau orang "HAI, SAYA NI JANDA" bukan kah gila namanya tu ? Media yang letak status Vie sebagai ANAK DARA dan bukannya VIE BUAT STATEMENT tu baca majalah tu betul-betul kalau benar tahu membaca dan menganggap diri tu lebih baik dari orang lain. Jelas ??

KEEMPAT- bukan mak Vie CANANG seluruh Tuaran yang hantaran Vie besar tapi HANTARAN TU KELUAR DI AKHBAR !!! sedangkan dulu masa Vie kahwin dengan cucu TYT pun hebah sana sini apalagi kahwin dengan EY, biasalah Vie kan Kahwin dengan artis dan bukannya orang kampung sebab tu dipublisitikan. Cuba fikir secara logik, kalau seluruh Malaysia boleh tahu tantang Hantaran Vie kenapa tiadak seluruh TUARAN. Adakah ibu Vie turut CANANG SATU MALAYSIA ??? Kesian Vie dengan Insan-insan yang pendek akal ni.

wahai pembaca ku yang dihormati dan dikasihi sekalian.. Pernahkah kita terfikir jika OKU (orang kurang upaya) selalu berkata "bukan kami pinta dilahirkan begini" diberi perhatian dan sokongan mengapa tidak untuk insan-insan yang berwajah cantik ??? sampai rupa paras pun dijadikan kutukan dan ukuran pada dia, kalau dia mengutuk rupa paras kami (Vie dan Ziah) samalah ertinya dia MENGUTUK CIPTAAN TUHAN kan ? Bagi kalian, WARASKAH orang seperti ini ??? Satu soalan lagi buat santapan minda kita semua sebagai hamba Allah SWT yang diberikan akal dan hati...

KALAU ANDA DI TEMPAT VIE, APA YANG ANDA AKAN LAKUKAN ???

63 comments:

ElsyElissa said...

Dear..
Memang kenyataan ini amat berat dan menyakitkan hati,dan bagi mereka yg pernah melalui keadaan ini amat memahami dan mengerti bagaimana peritnya menanggung fitnah & kata2 umpatan serta cacian org2 yg tdk b'tanggungjawab!! Orang begini usahlah dilayan, biarkan sahaja. Iya 'JP' ini iri hati dgn keluarga dan diri u,!! im happy for u dear :)walau apapun yg t'jadi tabahkan hati,kuatkan semangat dan berdoa agar diri dan keluarga dilindungi oleh tuhan,dijauhi dri org2 yg bengkak hati dan iri hati..luv you!!

RAZZIAH BINTI HAROON said...

hai shantie !!
hai semua !!
saya suka dgn ni tajuk. MEMBERANSANGKAN MINDA KITA UNTUK BERFIKIR !! tahniah ! lah sis...

saya belajar jurusan PSYCHOLOGY OF COUNSELING dan semsetinya saya akan kaitkan komen ni dengan teori yang ada dalam psikologi...

simple ja jawapan saya.
orang macam JULIANA PRIOR ni dikenali dengan dua jenis iaitu ;

pertama: PSYCHOTIC iaitu manusia yang berfikiran tidak waras, sakit mental kerana selalu berpandangan negatif tentang orang. dia ni BARANGKALI ada masalah hidup yang tidak selesai atau 'unfinish-bussiness' berlaku dalam hidup dia.

kedua: NEUROTIC iaitu terdapat sistem saraf dalam badan dia yang mengeluarkan jus negatif dalam otak dia untuk sentiasa berfikiran negatif yang mana mendorongnya untuk BERHATI BUSUK dalam melihat kehidupan org lain.

aku memang bangga dengan adik aku walaupun dia cakap shantie tiada pelajaran (KONONLAH) tapi shantie tidak pernah BERFIKIRAN TIDAK WARAS dalam menjatuhkan maruah dan hidup org.

aku banggalah dengan kau VIE SHANTIE.. betul2 bangga gilak..

oleh kerana aku tidak kenal siapa dia ni..
bolehlah aku mengandaikan dia (JULIANA PRIOR) bahawa..
1) dia sebenarnya yang mau glamour tapi tidak kesampaian dan cara yang paling mudah asdalah serang Shantie untuk jadi glamour... (LUCU JUA)

2) dia memerlukan bimbingan dan kaunseling dalam menyelesaikan maslah hidupnya yang belum selesai tu.. (KESIAN JUA)

3) dia kemungkinan ada DEPRESSION dan cadangan aku sebagai kaunselor.. buatlah soal selidik (BECK DEPPRESION INVENTORY-II) untuk melihat tahap kemurungan yang dihadapi dia.. (SADIS JUA)

4) andaian seterusnya, kemungkinan besar dia ada SCHIZOPHRENIA iaitu masalah delusion kerana mereka-reka cerita yang tidak wujud... ni berkaitan dengan PERSEPSION yang mempunyai tahap Halusinasi tahap merbahaya.... (LUCU BIN AJAIB JUA)

5) andaian terakhir, kalau mengikut penilaian MSE (MENTAL STATUS EXAMINATION) dia memang merupakan individu yang mengalami tahap kemurungan (depresion) yang tinggi.

aku cadangkan..
berjumpalah dengan psikiatrist ya sebelum penyakit kau lebih parak..
lagi satu, jangan sampai kami sekeluarga ambik tindakan dengan kau. macam yang kau cakaplah.. "DUNIA NI KECIK JA"

aku rasa mesti kau bangsa DUSUN kan ?? kau mesti tau apa tu SOGIT kan ?? jgn sampai kami SOGIT kau ah.. kami pun ada darah DUSUN jua ni.

akhir sekali,
kalau boleh jaga tepi kain orang, kenapa tyidak boleh beli cermin untuk CERMIN diri tu.. ndakkan terlampau miskin sampai cermin pun tidak bleh beli.. bagus lagi kau jaga diri kau.
PERJALANAN HIDUP KITA NI PANJANG LAGI... MUNGKIN HIDUP KAU BAHAGIA TAPI BAGAIMAN PULA DENGAN ANAK-ANAK KAU KELAK ???


akhir selaki
LU PIKIRLAH SENDIRI !!!!

LEELOO-ELLEMILANO7 said...

Salam Vie

walau saya hanya mengenali vie dialam maya tapi bagi saya vie seorang yg sangat tabah & penyabar walau dalam kelembutan tapi masih ada ketegasan...ya mana mungkin kita dapat berdiam diri kalau keluarga kita turut diheret,dikeji sedemikian rupa...

Sudah lumrah manusia yg x pernah puas & senang melihat kesenangan orang lain apatah lagi seseorg yg cantik spt Vie & bahagia bersama suami & anak yg comel...

Kenapa status janda pun dijadikan isu? hinakah title itu bagi mereka2ini? apa relevannya mereka mempersoalkan samada seseorg itu anak dara @ janda jika suami sendiri dengan rela hati menerima seadanya? brgkali mmg mereka ini tergolong dalam manusia yg berpenyakit mental...kesian!

Semoga Vie tabah mengharungi semua ini...Vie dah punya segala2nya...cantik, memiliki suami yg baik & anak yg comel jadi perasaan dengki itu sentiasa ada pada mereka yg berpenyakit mental spt JULIANA PRIOR

Anonymous said...

Saya ikhlas dan sayangkan Vie macam adik saya sendiri. Bila orang keluarkan cerita macam ni pada saya....saya tak sampai hati nak simpan dalam hati sebab saya rasa tidak jujur pada diri saya sendiri dan juga Vie...dalam masa yang sama juga saya tidak mahu menjadi tali barut orang ini. Vie ada hak untuk mengetahui walaupun tersangatlah perit mahu menerima cerita fitnah seperti ini. Saya dapat bayangkan kesedihan yang Vie lalui sekarang sebab kita semua masing-2 ada ibu tercinta....tidak ada siapa pun didunia ini yang suka ibunya dicerca melainkanlah orang itu IBLIS dan SYAITAN! Saya cuma menunaikan tangungjawab sebagai seorang kawan dan hati saya bersama Vie...bukan kerana Vie popular...bukan kerana paras rupa..bukan kerana wang ringgit...tapi kerana hati budinya yang cukup merendah diri dan tidak memilih kawan. Saya percaya cerita ini akan menyedarkan kita semua dan diharap disini tidak ada "tali barut" Juliana yang berlagak sebagai "kawan" dan cuba menghancurkan hidup Vie dalam diam. Kepada Vie, kuatkan semangat jangan mudah tunduk pada dajal dunia ini. Orang macam ini sememangnya tidak layak menjadi kawan kepada sesiapa pun di dunia ini melainkan orang yang tidak punya hati. Saya bersyukur kerana Allah memelihara hati saya daripada terjerumus ke dalam hasutan syaitan ini...Saya sayangkan Vie dan tak mahu Vie bersedih. Macam Vie kata...orang gila tak boleh dilayan nanti kita pun ikut gila. Allah itu Maha Mengetahui dan Maha Menyayangi...apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya. Allah cuba menyedarkan kita siapa yang selalu tikam kita dari belakang sebab kita tidak tahu di antara kawan-2 kita sebenarnya ada syaitan yang bertopengkan manusia!

Riena C.

Mariana said...

MEMANG TIDAK WARAS ATAU DALAM KATA LAIN GILAK !!!

kalau aku di tempat Vie,
aku pun akan mula hidup baru. aku kenal bah keluarga bekas laki kau tu.memang dorg tu suka kasi banding2 darjat mentang2lah dorg kaya dan berpangkat. kalau aku pun, aku cabut jua. apalagi kalau ada rupa cantik macam kau. bukan setakat jadi modeling, silap2 jadi miss world lagi. khakhak..

ni org gila patut hantar pi bukit padang...
sialan betul

Dina said...

memang tidak patut dia buat begitu...
dasar perempuan GILAK...
memang motif utama dia mau kasi jatuh kau dan CEMBURU..
dia putu fikir,
jkalau dia di tempat kau,
apa yang dia rasa...
tidak lah pula kalau kita sudah pernah jatuh mau jatuh balik2 semua org pun mau kasi bagus hidup dia jua bah..


aku kenal bah ni perempuan, satu kampung kami ni..
rumah dia mau jatuh sudah bagus dia kasi tungkat tiang rumah dia daripada dia jaga tepi kain org..

tahniahlah JULIANA !!
glamour sudah kau kan ?? kahakhakhakh

Pijan said...

dasar SETAN !!!

RAZZIAH BINTI HAROON said...

you are lovely sis Riena.
will love u always...

siapalah kami ni untuk disayangi. mungkin manusia diluar sana lebih senang untuk mengutuk dari memuji.
org mcm Riena mau pupus sudah di dunia ni.. tapi syukurlah masih ada insan2 yang sudih mendengar luahan hati.

lawalah Dina !
memang galamour sudah si JULIANA PRIOR tu..
kalau akujadi Juliana dengan apa yg sdh dia buat mesti aku menangis menonggeng pasal cita-cita mau jadi galamour akhirnya tercapai !!!

kahkahakahkaka

Vie Shantie said...

TIADA NIAT BUAT BLOG UNTUK BERPERANG ATAU INGIN MEMBURUKAN MANA2 PIHAK.. SEKADAR INGIN MEMBERI PENJELASAN KEPADA SETIAP PERTANYAAN YANG SELAMA INI MENJADI PERSOALAN SETIAP ORANG.. MUDAH-MUDAHAN SELEPAS INI TIADA APA LAGI KERAGUAN YANG MENJADI TANDA TANYA..

zarollina said...

Sabar ajelah V..mmg mulut manuasia nie xboleh ditutup..suka jaga tepi kain org...doa lina semoga pkhawinan V kali ini akan bpanjangan hingga ke akhir nyawa...AMIN..:)

Anonymous said...

ui ini perempuan betul-betul kasi malu urang tuaran oh... sia kenal ni juliana kakak si kiki urang kampung TIMBUK... kamu sama kg ka shantie ? teruk juga dia ni becakap tentang org kan... macam dia tu terlampau sempurna pulak... alala, kalau kamu tau la macam mana rupa ni perempuan mesti kamu cakap "no wonderla dia berabis kutuk2 si shantie sandi betul rupa dia"... betul sia tia tipu.. hehe.. JULIANA-JULIANA bagus lagi ko tulung LAGI ko tu MASAK di dapur sana !!

dania said...

dear vie...
kena banyak bersabar dengan kehidupan ini. mulut org...


walau saya hanya mengenali vie dialam maya tapi bagi saya vie seorang yg sangat tabah & penyabar walau dalam kelembutan tapi masih ada ketegasan...ya mana mungkin kita dapat berdiam diri kalau keluarga kita turut diheret,dikeji sedemikian rupa...

bersabar k

Hanah said...

one word V, Patient..

sy tau sabar pun ada batasnya but as long as ko sabar,mmg ada balasanya jg tu...mayB that Bitch jeleous about what u hv now...besa lh mana ada org dlm dunia ni yg senang melihat org lain senang kan..Just forget that things..u go on with ur life..Be happy with EY & VZ...
Be strong Girl!!!

Ahmad Deniel said...

sabar sis~~

jangan terjebak dengan permainan kotor minah ni..

Nmpknya ada yg cuba membaling batu sorok tngan~~

Nasihay saya ignore saje problem ni.Bnyakkan berdoa kepada Allah..

Anas said...

sabar vie..hasad dengki mmg disukai org ..tak boleh tgk org senang..tapi bagus berblog..boleh kumpul ilmu..bertukar pengalaman..berkongsi pemasalahan..tahniah vie..and selamat berblog

Anonymous said...

Hye Vie..just one of your fans here..it is okay..just ignore apa yg she katakan pada u okay...have faith in yourself..biase nye org mcm nie yang tak pernah rase puas dgn aper yang ade..n tidak puas hati dgn ape yg ader pada org lain dan amik keptusan utk memburukkan u..bersabar k..will always sokong u in watever u do!one more thing cos she can't see u happy with your perfect family..!u have a very cute n adorable daughter,Zaara n hensem plus popular husband,EY..

sememangnyer org seperti inie TIDAK WARAS n TIDAK ADE CLASS!!!

Rina said...

Salam Vie...

Semua org di dunia ini tidak akan puas selagi org yg tidak disukai tidak jatuh..Vie faham kan :)
Vie bersabar dan berdoa..Allah lebih tahu siapa Vie. Org seperti "JP" tak perlu dilayan.
Walaupun rin tidak mengenali Vie dgn lebih dekat, tpi rin tahun perasaan Vie...
Pesanan sya, tabahkan hati,bersabar dan berdoa.percaya la Allah sentiasa bersama2 dgn org yang benar..

Barbie said...

Apa juga hak mereka nda masuk campur hal peribadi vie, kalau yang dah lalu tu dah la, tak payah lah nak di ungkit, orang2 seperti begitu tidak pernah ad hati manusia mungkin hati setan la...
Sekarang vie dah happy dah ada cute baby lagi, biarlah pa yang mereka cakap tu, jangan di ambil peduli, lupakan gosip2 yang tidak waras tu, yang penting vie mulakan hidup yang baru dan bahagiankan family tu sampai akhir hayat k..

ElsyElissa said...

u're so lovely riena :)
lucky vie to have u as a sister!
nasihat riena sangat2 berguna..
vie jgn sedih lagi ya,
kita semua sayang vie shantie!!

Anonymous said...

Shantie dear;

Be strong...May God grant protection to our family...
"Biar orang buat kita, jangan kita buat orang..."
God will determine the truth, God will punish those who are guilty in the hereafter; sometimes the punishment is meted even in the present world.

Bee Loo

Anonymous said...

hi shanti..
finally u clarified everything through this blog...
sometimes bile dgr sblh dr sblah pihak ni...nmpk mcm btol...n bile org yg dikate 2 berdiam diri...nmpk mcm cite 2 benar2 berlaku....but when ur defending urself with evidence yg munasabah...org akan mule menilai yg mane baik n buruknye...

but for me ...ape yg dikatakan oleh juliana 2 mmg cube mengaibkan vi..
i know vishantie...walaupun x berape rapat...but 2 tell u d truth...she helped me alot 2 make me realize d worst mistake i've made in my life...
n i thank her for that...

she may not b d brightest person i know...but what's d point of holding a degree if u can't rasionalise ur self???....

so shanti...ur having a wonderful life now...mmg ramai yg akan cemburu dgn kehidupan vie....but hopefully u can handle all this situation...n based on what i c...ur a STRONG woman...u can tackle all this nonsense easily....

nisa...

mags said...

Sis,
Memang sah sudah ni org ada masalah mental!So,jgn la d peduli..kita tahu juga kali dia ni jeles la!!haha..dia mau jg kahwin artist mayb,tpi nda laku..so..juz leave it la!

Biarla apa org mau ckp kak vie,bukan drg yg bagi makan n minum kamu sekeluarga!Yg penting kita tahu niat kita masing2,doa to Allah!insyaallah satu hari nnti tuhan tunjukan dgn dia..
dia ni kita panggil "KAU YANG PETA BERBICARA","TIDAK TERGAPAI JARI JEMARI INI UTK MENUTUP MULUT BUSUKMU"..Hahaha

p/s: sorry pembaca!saya emosi sedikit kalau ada org lain suka umpat2 kita bila tidak mengenali diri kita!!geramm...sorry ya! ;)
Cheer up sis..

Dato' Eizlan Yusof said...

ni apa pulak cerita ni B? kesal betul dengan pe'el manusia yang mcm ni, tak habis2 nak mancari pasal dengan org lain sedangkan u dok kat rumah aje, kurang bersosial, just jaga zaara n rumahtangga...apa masalah minah karat sorang ni? i rasa ada baiknya u take action against minah karat ni supaya jadi pengajaran agar tahu jaga diri daripada menyakiti org lain...
salah satu sebab i kawin lambat sebab i nak bersama dengan manusia yang terbaik yg i boleh jumpa dan i found u, darling...i did my homework before i proposed u masa tu dan i tahu u lah yang terbaik untuk jadi isteri dan ibu kepada anak i, muah...

Anonymous said...

salam VSHANTIE, sedihnya bila dapat tau tentang org yang sanggup fitnah CIKGU JULIA(IBU VIESHANTIE) walaupun langsung mereka tidak kenal siapa dia.Buat pengetahuan semua pembaca ibu VSHANTIE sangat tabah dan adalah seorang ibu yang menjaga maruahnya demi melindungi 3 org anaknya yang tercinta.Saya masih ingat satu kejadian, Tentang Cikgu julia yang hampir mengorbankan nyawa kawan sekelas saya FAIRUS(YANG SEDANG BELAJAR DI MESIR SEKARANG UNIVERSITI AL-AZHAR) yang terlalu sayangkan beliau sehingga sanggup melompat dari sebuah "kereta" untuk pergi kerumah cikgu julia yang sangat kami kasihi.. Dia sangup mengajar kami kelas tambahan secara percuma kerana ibubapa kami tidak berkemampuan.. sesungguhnya jasamu cikgu tidak mungkin kami mampu bayar selamanya.. Cikgu merupakan GURU kelas yang paling baik yang pernah saya temui sepanjang persekolahan saya sebagai anak murid ! dengan ini, saya berbangga sekali mengakui cikgu sebagai idola saya untuk mendidik dan menjaga maruah saya seperti yang cikgu pernah pesan kepada kami dulu.. terima kasih di atas segalanya cikgu.. BUAT INSAN YANG RINGAN MULUT UNTK MENGATA ORG, JANGAN BECAKAP KALAU TIDAK TAU HUJUNG PANGKAL HIDUP ORG, APA PERASAAN KITA BILA ADA ORG YANG CUBA BUSYBODY TENTANG HIDUP KITA, TAPI TERNYATA SEMUANYA FITNAH BELAKA !!!!!!

(LYDIAWATY S.KPEKAN TUARAN)

RAZZIAH HAROON said...

THIS MSG WAS GIVEN BY Kiekiey Jomieuce TO ME IN MY INBOX MAIL.

Today at 1:44pm

Hello There~
I dun NOe u...n I dunno y Suddenly u appear in my wall...
after I found out Y..Den I gt d answer..b4 u wroTe on my waLL..think of it 1st..Yes,,It is a Rumour..BUT..DUN ever2 PUT ME IN TO DAT!!CUZ I M OUT OF DAT!!& I DUN EVEN NOE NETIN ABOUT WAT ACTUALLY HAPPEN BETWEEN U GUYS!!~Thank,..
BTW...there is a lot of Liar surrounding us...crta 2 xkan besar IF xda org yg kasi besar2..n xda org yg kasi tmbah2 2 crta..my advce is..Dun la trust sgt org IF u guys x knal sgt..crta yg knnnya si RIENA ckp my sis yg bgtaw at d 1st place 2...can b dia yg sengaja kasi tmbah2..I noe my sis..she has 2 children now..maw kasi buruk2 org bkan kerja org yg ada 2 anak..2 kerja budak2..Let me out of diz..Diz was not MY PROBLEM~N DUN EVER2 PUT ME IN TO DIZ CASE AGAIN!Thanks a lot..

Razziah Haroon

Today at 10:51pm
ya samalah kita..
i also dun even noe u apalah lagi ur beloved sister... kan. that msg was given by Riena to my sister n she (Riena) also dun noe ur sister. how could she make a stupid thngs to do tis ??? who is ur sister ?? an actres kah ???!!! n why we one to say the FUCKIN' FUNNY things to ur sister.

JULIANA is messy around with a wrong person !!!
we r planning to do something serius on this LOVELY case..

ya. beter 4 her to take care of her CHILDREN...we dun noe what would hapen to her child in future time kan.. setelah banyak ghosipping others..

if u were saying that Riena's children septutnya malu with what their mother did.. but if u r not MENTAL ILLNESS, u might be thinking IF SOME ONE TALKING BAD ABOUT YOUR MOM.. WHAT WILL U DO ????

SO, bleh lah aku ckp di sisni... if i was JULIANA's child... i am not only embarassed but SUISIDLE (bunuh diri lagi)

NI bru ckp kakak kau pun kau akan marah apalagi IBU KAU SENDIRI !!!!

WE ARE TAKING SERIUSLY ABOUT THIS CASE !!
JUST WAIT 4 THE CALL OKEY !!

GOOD FAMILY !

Vie Shantie said...

I dont want to be mean because im not a mean person..
But this one already pushed me above my limit.. I can't stand it anymore..

Josephine Delgado said...

Hi Vie, I am so sorry to hear about all of this. You are still a friend of mine not because you are the wife of Eizlan Yusuf who is an actor. I have seen you around and I can see that you are a down to earth person. So whatever this person has got to say anything bad about you is actually saying bad about herself. Like all of them says that she is jealous of you cos you have a wonderful family i.e good looking and famous husband and a very adorable daughter. Just be patient my friend and I am sure you will get thru this. You still have so many friends that love you for you so please be brave Vie and no matter what we are here to support you. I hope you are feeling better now and don't think so much about it yeah cos it will only make you more sad. Cheer up a bit my friend. Hugs to you my friend.

Vie Shantie said...

Macam mana sekalipun orang PROVOKED kita, tapi jika kita tidak bagi RESPON perkara sebegini pasti tidak akan terjadi.. So, jangan menuding jari pada org.. jika kesilapan itu datangnya dari diri sendiri.. bukan Vie cuba mahu jadi MALAIKAT disini atau pun bermotif ingin menjatuhkan maruah/airmuka mana-mana pihak, tapi BERINGATLAH DENGAN SEGALA TINGKAH LAKU KITA SEBELUM PERKARA SEDEMIKIAN JATUH MENIMPA MUKA SENDIRI.. JANGAN SUDAH TERHANTUK BARU MAHU MENGADAH !!!!!

mohd nur zaidi said...

juliana prior i want to tell u sumthing.....kenapa ko suka jaga tepi kain orang??kan bagus kalau ko buat keja ko sendiri ja...ko nie ahh...geram btl aku sama ko tau....sampai orang tua pun ko bawa-bawa...apa juga masalah ko ngan vie???aku tau la ko mau jadi terkenal kan???sampai sini ja la komen aku..aku rasa ko ni juliana prior ada kerosakan otak kali..(brain damage)hahah...kesian ba ko juliana..jangan la suka jaga tepi kain orang k...


aku bagi ko pantun dua kerat...

BUAH DUKU,BUAH KEPAYAS
SUDAHLA BUDU,BIKIN PANAS..

Zaidi said...

juliana prior i want to tell u sumthing.....kenapa ko suka jaga tepi kain orang??kan bagus kalau ko buat keja ko sendiri ja...ko nie ahh...geram btl aku sama ko tau....sampai orang tua pun ko bawa-bawa...apa juga masalah ko ngan vie???aku tau la ko mau jadi terkenal kan???sampai sini ja la komen aku..aku rasa ko ni juliana prior ada kerosakan otak kali..(brain damage)hahah...I'll will find u...i know where u place...becareful juliana... u wan pices of my family??(syaitan punya perempuan)


aku bagi ko pantun dua kerat...

BUAH DUKU,BUAH KEPAYAS
SUDAHLA BUDU,BIKIN PANAS..

Anonymous said...

"JULIANA" U DESERVE TO DIE !!!

like i said to u VIE..problems will never end..it is how we smart we solving them..and i'm sure u r smart enuff!

they all talking craps sbb biasa makan sampah hahahaha...bru tinggal 1 tuaran suda blang knows you better than ur mom hahaha so funny!... dont worry we wont buy that kinda cheap stories..the most of all you have a better life than they do..far so much better..

Anonymous said...

Banyak kan bersabar ya kak vie..
Vie kena ingat satu menentang sejuta orang akan membela untuk kak Vie.. Kebaikan org bukan dinilai pada wajah sebaliknya dari hati.. baik hati, baiklah kita..
busuk hati, busuklah kita..
semoga hidup kak vie mendapat berkat dan dicucuri rahmatNYA..

LOVE U ALWAYS* (Liesa Selangor)

Anonymous said...

Hi Shantie,
I guess u could take action on this person whose been downgrading u for no reason.
She's just a piece of crap....i very much believe she's not a true islamic woman. Such a shame...
I really much respect u for ur patience in ppl talking $%^%^& things bout u, sometimes i do wonder what a tough woman u are...
Will support u always....hugs & kisses...Cindy

Anonymous said...

Dear sis Vie..
Jahatnya itu org, jika benar dia mfitnah sebegitu rupa, Allah Maha Mengetahui sis... Tabahkan hati coz u dapat husband n anak yg cukup2 sempurna...

Eira_Fazira

Azwan Hashim said...

Salam Vie..

Anggap semua ini dugaan dariNya..
Jangan jadikan "sampah" itu bebanan hidupmu..
Semoga Vie, setabah Dato Siti, apa yang orang tak kata tentangnya kan.
Macam2 fitnah yg beliau hadapi..
Bak kata Dato' Siti "Tak Mati dek Keji, Tak Hidup dek Puji"

Tace Care Vie.. =)

Secrets Boutique said...

sabar yer vie....

Vie Shantie said...

BILA KITA BERDIAM ORG KATA SEMUA BETUL.. BILA KITA BERSUARA ORG KATA KITA MAHUKAN PUBLICITY MURAHAN.. SENDIRI MENYERANG ORG SENDIRI YG SAKIT HATI.. TIDAKAN SENDIRI YANG TERHANTUK, HABIS MENYALAHKAN ORG LAIN PULAK ?!INILAH AKIBATNYA BILA "MELUDAH KE LANGIT TERKENA MUKA SENDIRI"..

Alya said...

kak vie...
biar alya baru kenal kak vie...
tapi akak tidak seburuk yang JULIANA katakan..alya rasalah,pompuan tu jelos kot coz kak vie ada segala-galanya..and i think she sycho....

Min Ge said...

Hi Vie , I'm also a sbhan , but i seldom ikut crita artis ni . And I don't know u personally , and I don't judge people . But it's a pity that u kena fitnah especially when she touch bout your mom's issue .. to me , why should she fitnah your family .. especially your mom . Doesn't she have a mom too ? where does she think she comes from if it's not from her mom's womb ? this person does not respect a mother , moreover a mother's sacrifice . No matter what happens , u just let her be .. do not downgrade your standards & morale like her . you are far better off than her . yes , u did mistakes , i did mistakes in life but that's part of learning and becoming a person . we can't keep people's mouth shut , can't we ? that's why life is a learning process :)

Anonymous said...

IT'S TRUE

Anonymous said...

hi vie,
i read ur blog. no offense but whatever that juliana wrote - i've heard it before (the exact story). and this isnt the 1st time im hearing this.i didnt even know you back then (when i first heard of this rumour) but if im not mistaken, you were getting marry with your current husband, so you're like the hot news in your hometown.a few of my friends from sabah told me about this so-called rumour. i feel sorry for you vie. but im wondering why people kept on spreading the same shit for years and years? im sure as hell that whatever that girl wrote is exactly like when i heard it the first time. you must be giving her nerves, that is why she is messing with your life. i dont mean physically. more like mentally. yeah i agree with the others, maybe she's jealous of you. but i cant help myself to think that there is something else. by the way, sorry for you. stay strong. (bet she's getting more irritated by now that this story doenst give impact to your life as much as hers - yeap, she's a superstar indeed.lol)

juliana, you're a star baby!hope you're happy. but remember, what cgoes around, COMES around. so cheer up Juliana, or should i call you Zoo? - sounds glamourous right? you like it? hahahaha.

-henry lim-

Anonymous said...

Hi V, geram btl ba sy dgn pompuan mcm ni, lempang jak pompuan kalau V jumpa dia, bikin malu org sabah jak.. sori emo skit :) Yg plg kelakar tu part Adam tu..rasa mcm mau ketawa bguling2 lak.. Apa pun, hope u strong & dun give up ya...

Anonymous said...

A'kum Shanti,

Pesan k.nadia jgn dengar kata org sgt apa yg nak dia katakan kata tp dia kena ingatTUHAN tu maha adil kan.............ingat lg tak k.nadia masa kat sabah dulu.

Vie Shantie said...

Tq guys for ur comments..
sorry for the late reply, Vie naik penat sudah bercakap tentang dia nie.. naik meluat dan Vie rasa buang masa Vie sahaja melayan org yang suka MEMFITNAH hidup org nie..
InsyaAllah tidak sekarang, Esok atau pun lusa pasti dia akan terima balasan di atas perbuatan sebegini.. Amin..

Anonymous said...

i knew shantie...shantie pnh skola rendah kt sk pekan dlu kn..ak bkn lh mprtahankn atau pun memuji, mengampu shantie tp pd pndangn ak slama 1 skola rendah dgn dia,shantie sorg yg baik, cute girl dan naughty..besa lh kn bdak2. bdak laki suka kacau dia..hehe..shantie mana pnh kcu org,org jak suka kcu dia,tau lh manusia ni ada yg berpenyakit 'PHD'=perasaan hasad dengki..sabar lh shantie, manusia ni rmbut sma itam hati len2,nmpk org senang ckit mula lh drg xpuas hati..tmbhan husband shantie org yg glemer,ujian n dugaan btmbh hebat,ak yakin kau dpt mgharungi tu suma,smoga tabah dlm mgharungi idup ini..sentiasalh berdoa pada-Nya..wish u happiness shantie, :)

p/s; zaara kiut sgt lh!

Vie Shantie said...

Lucky charm, oh ya ba kan...
after i tgk ur pictures di FaceBook baru lah vie ingat sepa nie.. hehe.. ya time tu vie darjah dua and my sister ziah darjah tiga.. if kita kenal dengan seseorang tu walaupun 100 tahun pasti kita tidak munkin kan lupa kan FAIZAH ? masa mama vie mengajar di SK PEKAN tuaran umur mama vie baru berusia 26-28 tahun.. tu la bila si JP cakap yg dia dengar guru2 lain cakap mama vie di usia dia 9 tahun (darjah 3) bererti dia satu umur lah dengan kak vie ziah 24 tahun sekarang.. mama Vie lahir 1967.. jadi if JP baca comment vie nie just fikirlah beza ur age dengan my moom ok.. i ask my friend yg kenal dengan dia cakap si JP ni umurnya 30an..
*PEACE*

Anonymous said...

btul3..xbolh di layan sgt ba org yg sebegini ni,yg pnting ko dah xplain pkara sbnr..hnya org yg knal ko btul2 jak akn tau ko sapa sbnrnya..anggap jak JP ni ibarat habuk shantie, hapuskan dia dgn fabuloso di sni di sana..er btulkh tu?hehehe

Vie Shantie said...

alamak yakan, lupa pulak d rumah ni banyak FABULOSO... Duta AJAX for 3 ryears la katakan :) tq very much for ur support my dear friend...

Ida Ra said...

Membaca kisah vee, baru saya faham.....biarlah. biarlah org yang menghina dan mencaci. biar mereka mendapat dosa. better kita mendiamkan diri. bersabarlah.biasanya org yg mengutuk tu bukan cetek akal tapi tak ada akal langsung. apapun be strong okey!

Vie Shantie said...

TQ Ida.. ;)

wirdayu(FB) said...

hai sis..tersentuh sungguh bila baca luahan hati sis..manusia memang begitu.penuh dengan perasaan hasad dengki..byk2 bersabar dan sentiasa minta pertolongan dan petunjuk dari YANG MAHA ESA.setiap apa yg berlku pasti ada hikmahknya.manusia tidak pernah lari dri melakukan kesilapan.let bygone be bygone..hidup mesti diteruskan..enjoy ur life sis.smoga ALLAH memberikan kebahagaiaan dan ketenangan kepada sis sekeluarga..amin

Anonymous said...

NDALA AKU TAUU..
JELES PUNYA PASAL LA NIE..HEHEHE

BYE.. :)

Anonymous said...

a'kum..
x payah pduli org mcm n.. org x akan pnah tau apa yg kita harungi dlm khidupan seharian, x yg akan memahaminya.. yg paling penting kita pcya pda diri sendiri.. gud luck n all de best 4 u, kiss n hug to zara...

Anonymous said...

Salam
Vie, I noe u r strong woman,
Biar la fitnah tu hilang sendiri coz nnt semua org tau kebenarannya.
During ur wedding at Kingfisher, u n ziah sgt cntk. wlupun 1st time tgk tp both of u x sombong. Siap blh ambik gmbr lg ngan u wlupun u tgh bersiap kat bilik pengantin tu. :-).

Tp skrg lg bertambah cntk since u hv cute zaara. :-). tu sebab la org yg jealous tu makin bertambah jealous.

someone.... said...

aiyo... tis is my 1st time get into this blog... seram plk... huhu... takut... anyway... gud luck vie... may Allah bless u always... insya Allah... cekal kan hati k...

Ogie said...

Vie....

Akak pun pernah jadi mangsa fitnah macam ini....well....just tadah tangan berdoa ...pohon dari Allah...agar Allah tunjukkan kebenaran...InsyaAllh...Allah akan tunjuk kan. Akak dah lakukan itu....Alhamdulillah...I'm leaving peace wth my Hubby and kids now....and really happy ending. Tadah tangan Vie...mohon dari Allah....salam.

azlinhasim said...

Salam...

Usah dilayani orang yang mempunyai hasad dengki/ busuk hati....
Biarlah apa yang hendak mereka katakan yang penting Vie dan EY bahagia kerana dah mempunyai Zaara. Geram tengok Zaara... cute ;)

mrsbintang said...

salam kak vie..

Biselah manusia xkan senang bila kita ada kelebihan sikit..sabar jelah.. kalau kak vie dipihak yg benar wat pe nak wisau kan...TUHAN tu maha adil kebenaran pasti akan terbukti gak...

cutelah anak kak vie..sesekali jengoklah my blog erkk...

masyani said...

Assalam Vie...i just read ur blog..it's a nice blog to share with others...n nak tergelak baca kata2 JP...sayang orang mcm nie masih ada didunia..bukankah didunia hanya sementara...pada JP bertaubatlah...

To Vie and family...semoga kebahagian akan berterusan, ingatlah Allah sentiasa bersama orang yang benar..kiss ur cute baby Zaraa for me..

wawa iskandar said...

hie, drop by after terpanggil plak nak share cerita. ur story same like mine tapi bukan lah pasal kawin and all that..the only same is that JULIANA PRIOR but mine i called "kajangg bitches"..abaikan lah org2 gile macam ni..takde keje lain nak buka aib org..nanti bile mulut dia dah kebas, bentilah tu. lagipun, makin dilayan, makin ligat nanti...anyway, i was browsing around tadi and terjumpa ur blog plak..stay calm .

luvbonna said...

sabar is de best advise yg sya bleh kc... kn sabar itu sebahagian drp iman..

anna said...

x taw la sapa yg benar ataw salah sbb x taw background u, tp mmg jelas JP ni sot-sot sikit utak dia.
kadangkala, semakin kita defend diri semakin galak bah sakap2 nda bagus tu.. cuma kakak nasihatkan, doakan ja lah c JP ni dpt hidayah. Amin.
Jgn biarkan dia menguasai diri smpai nda tenteram itu jiwa... Ingat lah, makhluk ndada kuasa dan keupayaan melainkan Allah swt. So don't let some mental ppl get the better of u.
Salam...

Jolie Mendes said...

hi vie.
i suka post ni and i bole relate dgn u because my own sister dulu selalu difitnah kerana dia cantik. ada saja org nak burukkan dia when it is obvious that she didnt do what they accused that she did.

sabar ok dan tabah selalu