Wednesday, July 14, 2010

07.07.2010 - Lahirnya mimpi yang tidak pernah ku impikan.

Bolehkah aku berkongsi bersama semua tentang lakaran 3 tahun jalan hidupku bagaimana perasaan dan pengalaman menjadi suatu sejarah indah yang telah dibuai oleh masa

Dikala hatiku telah dicuri olehnya, daku melihat dunia dari suatu rungan yang cukup indah.. Tentang bagaimana terhasilnya cerita cinta Juliet terhadap Romeonya, yang rela berkorban nyawa demi isi sebuah cinta… Bagaimana deritanya hati Shah Jahan menerima kepahitan akibat kehilangan Mumtaz seklaipun Taj Mahal digalas gantinya… dan bagaimana kuat kasihnya Samson pada Dlaila hingga tiada rahsia lagi akan kelemahan dirinya sehingga meragut keistimewaan baginda..

Bagitulah indahnya cerita hidup ini jika ingin digambarkan cerita hidupku… dari mata seorang insan yang sudi mengankat darjatku di mata masyarakat sehingga menukar segala prasangka dan syak terhadap diriku… Insan ini telah membawa segala kegembiraan dunia yang mungkin dulu tidak pernah terfikir oleh ku untuk melihat atau merasa secara nyata..

Jika ada senyuman berbunga dibibirku maka datangnya dari dia... Jika ada mimpi indah ditidurku maka itu dari lamunannya… Jika ada ayat cinta yang terungkap, maka itu hasil dari layanan kasihnya…

Aku bukanlah sesiapa sehingga dia kutemukan… Dia menjadikan duniaku penuh makna... menjadikan aku seorang isteri, pencinta dan yang paling bahagia adalah ibu pada anak-anaknya…

Terima kasih wahai sidia kerana telah melengkapkan hidupku semahunya.. Atas nama Eizlan Yusof suamiku, kau lah cintaku sampai kepenghujungnya… InsyaAllah, Amin !!

22 comments:

Dev Clarehova said...

AMIN..

I can feel that you belongs to Him.
May god bless the marriage.

desperate mama said...

owh... sweetnyeee.... pasti tersentuh hati si dia...

_aReyOu_ said...

tahniah Vie, selamat ulang tahun ke-3 :) semago Vie & famili terus bahagia di dunia & akhirat. Amin..

marinahunny said...

insyallah..moga diberkati ALLAH selamanya..

IMAN'S UMI said...

Puitis sungguh kata2 ini...sesuai dgn tuannya...cuma x thn tgk Eizlan berlakon tokey tempoyak minggu lps, berbeza sgt dgn watak2 sblm ni, nk pecah perut rasanya.

Only Me... said...

Vie...mcm nak nangis je baca Vie punya nukilan. Beautiful.

Semoga Vie dan Eizlan akan kekal hingga akhir nafas kalian. Jagalah rumahtangga, jadikan ia syurga dunia sebelum melangkah ke syurga abadi.

Takmo dgr apa2 berita buruk dari korang. V&E forever.

dyon said...

happy 3rd anniversary Vie.may Allah bless u n ur family.kata2 yg cukop bermakna n cukop padat dgn isi yg menyentuh hati..huhu

ziah said...

so impressed !.. semoga apa yg dilakarkn ini akn terus mdpt rahmat dan perlindungan dr Allah swt.. amin

Anonymous said...

tahniah vie...so sweet....moga diberkati ALLAH selamanya..

InfantiaHouse said...

alahai.untung nye jadi lelaki bernama eizlan yusuf~~

untungla~~~

eizlan yusof said...

tkasih atas semua doa dan kata2 perangsang buat Lan dan Vie...

thnks darling, sedih lak i baca yg ini, semoga ALLAH SWT akan mengurniakan kita kehidupan yg baik dan harmoni, berkekalan dunia akhirat, amin...

fairuz n nani said...

amin..wah, romantiknye kata2 kak vee ni..sy yg baca pon terharu apatah lagi abg eizlan kan..hehe~

Shamzie74 said...

Salam Vie...
Lama x Komen kat blog u..
I doa kan semoga Uolz berdua terus bahagia....Bukan senang Utk menjaga sebuah rumahtangga yg harmoni..mcm2 dugaan akan kita harungi...dari masa semasa,,,,,Semoga terus tabah....

Superwoman said...

Ya Allah...setiap bait kata begitu menyentuh rasa....betapa luhur dan ikhlasnya kasih Vie untuk suami tercinta....terpancar cahaya dan sinar betapa bahagia nya kehidupan Vie sekarang disamping suami yang dicinta....Semoga kalian berbahagia. Semoga hubungan kalian mendapat keberkatan dari Nya....Happy 3rd Anniversary Vie Shantie n Eizlan Yusof....

cahaYa_keBahagiaaN said...

salam ziarah...
selamat ulang tahun yg ke-3 buat vie & EY.. semoga ikatan yang terjalin akan berkekalan sehingga ke akhir hayat dan mendapat keberkatan dariNYA.. tabah dan sabar dalam menghadapi cabaran hidup k..

bertudunglebihmanis said...

Selamat ulang tahun ke-3 k.vie & abg eizlan.. romantis sungguh coretan k.vie.. Cantik la k.vie kat dlm metro hari ni.. Semoga berkekalan ke akhir hayat...

amira zakiah said...

may God bless u all...amin2!

HidrogeN said...

semoga diberkati Allah dan bahagia hingga ke akhirat.
:)

Pearl Bracelets said...

Semoga anda berdua sentiasa diberkati Allah.

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

wow...nice words from u;)
it so touchful..hope u r happy with ur beloved family:)nice daughter,son n husband u got there for u:)..wish God heard ur wishes...amin.

last but not least, happy 3rd annivesary sis..

Ah Bie said...

kamu wanita yang tabah & penuh kasih sayang. Semoga bahagia selamanya. :)

irenedahayu said...

TAHNIAH VIE.. SEMOGA BERKEKALAN HINGGA AKHIRAT...

VIE, AYU NAK TUDUNG PINK YANG RM79 TU LA.. ADA LAGI X?